WALK AROUND: DECEMBER

2015-12-01


spending issues

Dnes už oficiálne nastal prvý deň posledného mesiaca tohto roka (že to zbehlo neskutočne rýchlo?). Mne sa december ako inak spája so sviatkami a pre mňa tieto sviatky znamenajú lásku a to všetko okolo toho (aj keď trochu väčší pokoj počas vianočných prázdnin by som privítala), ale taktiež si pod pojmom Vianoce predstavím peniaze. Veľké množstvo peňazí.

Vždy od narodenín ich schovávam, aby som si na Vianoce mohla dovoliť kúpiť svojim blízkym niečo pod stromček. Celoročne si odopieram radosť a kupujem si len pár vecí. Ja osobne som typ človeka, ktorý na sebe dosť šetrí a aj keď vidí nejakú peknú vec v zľave, radšej si povie, že bez nej to prežije. Zvyčajne si kupujem len veci, ktoré nutne potrebujem na danú sezónu, ako napr. túto zimu som si kupovala šál, keďže som žiaden nemala alebo v lete som si kupovala kraťasy z rifľoviny lebo zo všetkých ostatných som vyrástla (lepšie povedané sa mi zväčšili boky a ja sa už viac nenarvem do S veľkosti - smutné, ja viem). Čo sa týka takýchto nákupov som na seba dosť tvrdá a preto niekedy vidíte na tomto blogu jeden kabát v piatich outfitoch alebo jedny nohavice v desiatich. Občas ma aj niekedy mrzí, že vám neprinášam nič nové a že vás menej inšpirujem, pretože nosím stále tie isté veci len inak skombinované.



Niekedy je veru pekné porozmýšľať, čo všetko by som si kúpila, keby som mala peniaze, ale nemám sa na čo sťažovať. Aj tak by som ich všetky skryla a kúpila darčeky pre ostatných. Nuž ja som už raz taká, rada robím ostatných ľudí šťastnejších ako samú seba. Vždy keď vojdem do nejakého obchodu vyberiem jednu vec pre seba a napríklad päť vecí pre priateľa (veď môžem ja za to, že mužské oddelenie má vždy lepšie kúsky ako to ženské - a niekedy aj lacnejšie - mužské tričko 4€ také isté tričko len v ženskom prevedení 8€ - tak to si radšej kúpim to mužské a dám to niekomu inému nie?). Viem, som to ja ale prípad. Myslím, že sa čím ďalej viac a viac vecí dozvedám o sebe a mojom zmýšľaní. Nuž, už som dospelá a ostužkovaná (teším sa na fotky, jaj!) a mala by som sa dobre poznať pred tým ako sa vopchám so slzami na špinavý intrák (už teraz mám z toho hrôzu). 


Keď už sme pri tých peniazoch napadlo mi, žeby som si urobila taký malý prieskum, koľko stál tento outfit a koľko som na seba dokázala minúť:
  • KABÁT tento kabát už vlastním dva roky a je môj najobľúbenejší, čo ste si už mohli všimnúť. Kúpila som si ho, keď som bola na návšteve v Bratislave v polovičnej cene a aj keď som ho zo začiatku veľmi nenosila, dnes ho mám na sebe každý deň. Páči sa mi, že je elegantný, ale teoreticky sa dá nosiť ku všetkému. 16€
  • BODY taktiež ďalší kúsok, ktorý som najprv nechytila ani do ruky a teraz ho nosím pravidelne. Kúpila som ho v gate, pretože už dlhšiu dobu som túžila po tomto kúsku. Je to veľmi pohodlné a najmä v chladnejších mesiacoch dostatočne zahreje všetky časti ženského tela, ktoré sa majú udržiavať v teple. 6€
  • SLNEČNÉ OKULIARE neviem, či by som toto mala práve počítať, ale bol to darček k minuloročným Vianociam, takže ma nestál nič. 0€
  • NÁHRDELNÍK toto bol môj pokus o nakupovanie z čínskych eshopov a musím povedať, že práve tento minimalistický náhrdelník určite stál za to. 0,60€
  • SUKŇA táto sukňa precestovala generácie a som veľmi rada, že sa dostala aj ku mne, pretože je z kvalitného hrubého materiálu a taktiež je to pekný kúsok, ktorý zaujme na prvý pohľad, aj keď zvyšok outfitu je celkom obyčajný. 0€
  • KABELKA najnovší kúsok v mojom kabelkovom šatníku je tento krásavec, ktorého som zohnala za polovičnú cenu počas letnej návštevy v Bratislave, neľutujem ani sekundu - výborne sa v tom nosia učebnice a celkovo unesie toho veľa. 15€
  • TOPÁNKY najdrahším kúskom, ktorý na tomto outfite nájdete sú tieto jesenné topánky. Písala som o nich osobitný článok, pretože to boli topánky, ktoré som zháňala už dosť dlho a som rada, že som si ich kúpila, pretože ich nosím každý deň k spomínanému kabátu a je to pohodlnosť najvyššieho levelu. 24€


Aj keď som tento celý článok zasvätila téme peniaze. Uvedomujem si, že peniaze nie sú všetko a je množstvo iných hodnôt, ktoré sú dôležitejšie. Teším sa z každej maličkosti, ktorá sa mi počas dňa stane, teším sa z každého malého darčeka či z pozvania na obed (mňa je jednoducho ľahké potešiť, aj za odtrhnutý kvet vám budem vďačná a skákať hodinu ako divá). Jednoducho z každého milého gesta a aj keď je niekedy príjemné porozmýšľať, čo by sme robili s miliónmi, vždy si vážim každý jeden cent a každý jeden moment v mojom živote. Toľko slov na záver.

13 komentárov:

  1. Ja som zase ten typ človeka, ktorému sa peniaze hneď rozkotúľajú. Pár eur miniem na ebayi na kadejakých zbytočných, ale krásnych somarinkách, tu je v zľave tričko, tu si so spolužiačkou kúpime čokoládu. Nie je to preto, že by som si peniaze nevážila, ale... Ja sama neviem :D Zrazu mám pocit, že niečo jednoducho musím mať a kúpiť si to :D
    Mne osobne sa páči, že sa niektoré kúsky tvojho šatníka objavujú i párkrát za sebou. Každý outfit je totiž iný a ukazuješ tým variabilitu jednoduchých klasických kúskov a to, že sa dajú jednoducho a ľahko kombinovať, a i tak to vyzerá stále inak :)
    A verím, že sa sviatky posnažíš ako-tak užiť ♥ A ak máš toho tak veľa, ako ja, tak pevne dúfam, že aspoň na Štedrý večer nebudeme musieť jesť jednou rukou a druhou si pridržiavať zošit :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. teraz si ma vážne inšpirovala :) pekný článok :) a peniaze veru nie sú všetko, len ich proste potrebujeme :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásné fotky! Peníze sice v dnešním světě hrají velkou roli, ale to nejhlavnější stejně neovlivní. :) Vůbec mi nevadí, že nám neukazuješ velké množství různých kousků oblečení, protože i tak jsi opravdovou inspirací! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. aa skvelý outfit! :) Čo sa týka toho šetrenia, môžem povedať, že som na tom podobne. Inak ten záver - (y) !

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Do tej sukne som sa zamilovala už keď si ju tu dala prvý krát je vážne ÚŽASNÁ! A čo sa týka tej tematiky peniaze povedzme si pravdu že v dnešnom svete ten kto nemá peniaze nie je nič a má menšie šance ako ten ktorý ich má.. Je to smutné..

    SASHA´S LIFE

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Haha, hej, ja som na tom dosť podobne :D A čo sa týka záveru - napísala si to vážne krásne :)

    Pozývam ťa na vianočnú Giveaway, ktorá práve prebieha na mojom blogu :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ten outfit je úplne nádherný, zbožňujem takýto typ módy :) ak by som si niekedy mala vybrať stylistku, najmem si teba! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc se mi líbí ten vintage nádech tvých outfitů.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tá sukňa je naozaj úžasná! Verím, že musí byť naozaj kvalitná, keďže ju nosili už generácie pred tebou. A ten nápad so zverejnením sumy outfitu sa mi zdá naozaj zaujímavý, prekvapila ma cena kabátu. 16€ je úplne smiešna cena. A vôbec mi neprekáža, že niektoré veci nosíš viackrát za sebou.

    31shadesofaubergine

    OdpovedaťOdstrániť
  10. tak předně tě strašně obdivuju za to, že na ostatních nešetříš. jako, já taky ne, fakt mi nedělá třeba jen tak pozvat kamarádku an horkou čokoládu, nebo (jako teď nedávno) někomu koupit velký, čokoládovo-levandulový bonbon :D. Ale rpoblém je v tom, že se mě peníze fakt nedrží. Takže mám období -krátká- kdy rozhazuju, jak na sobě (přeci jen si ty peníze většinou vydělávám sama) a ostatních a pak dlouhá, úmroná období, kdy si skoro od každého musím půjčovat, rpotože fakt nemám ani-jednu-korunu. Jednou jsem taky ztratila 500. Jen tak. Dostala jsem je, šla si koupit lak na vlasy, přišla domů a pětistovka v čudu. Už jsem ji nikdy nenašla, tak doufám, že někomu holt dělá radost. :D
    Takže tě taky fakt obdivuju za to, že takhle na sobě šetříš. Fakt! Budeš můj finanční vzor, jo? :D
    A těším se na fotky ze stužkové ;). Jo, a ta sukně je boží, neuvěřitelně módní bych řekla, ty cípaté konce se teď dost nosí. Móda se nezastavitelně točí pořád dokola, jako zeměkoule ;).

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Naozaj som sa v tomto našla, pretože pre mňa bolo stále tiež viac dôležitejšie okolie ako ja sama. Veľakrát si niečo nekúpim preto, pretože si nie som istá, či to vôbec využijem a či je to hodné tej ceny. Väčšinou nie je.
    Mne vôbec nevadí, že sa tu niektoré kúsky objavujú viackrát, pretože tu nejde len o tie kúsky, tu ide aj o to ako ich skombinuješ, čo k nim pridáš, čo k nim napíšeš. Stále je to predsa len ako keby o inom.
    Ani tento outfit nie je výnimkou, je úžasný! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Podľa mňa si skvelým príkladom toho, že aj s "low budgetom" sa dá prevádzkovať kvalitný blog a vôbec to nie je nuda.
    Ja mám tiež tendenciu (hlavne v tomto období)zhromažďovať darčeky a vždy rozmýšľam čo by som komu mohla kúpiť ale občas treba byť aj "sebec" a kúpiť si niečo poriadne na seba :)

    OdpovedaťOdstrániť

OXFORD © 2017
Theme by Blogs & Lattes

HORE