WALK AROUND: ARTISTIC

2016-01-10



V poslednej dobe sa cítim dosť v rozpore sama so sebou. Mám trochu vnútornú dilemu a taký ten pocit, že vo mne žijú dvaja ľudia zároveň. Občas mám dojem, že niečo také prežívam iba ja sama. Dve rôzne osoby v jednom tele? Aké absurdné, ale nemyslím, že to je na psychiatriu.

Prvou osobou je beznádejná a tvorivá introvertka, ktorá by najradšej strávila svoj celý život zavretá v malom byte s troma mačkami, veľkou knižnicou a premietačkou, na ktorej by si mohla pozrieť históriu celej kinematografie. Celé dni by chodila v pyžame, nakupovala by v malých obchodoch a stratila sa vo veľkom meste, ktorému by sama po celý život nerozumela. Jej nesplneným snom by bola zimná chata vo Švédsku a jej vysnívané povolanie - prekladateľka. Mala by malý blog, kde by písala svoje pocity, názory, myšlienky a recenzie. Kompenzovala by to tým, že by v reálnom živote nikomu neverila a tak trochu sa stratila sama v sebe. Okrem pyžama by obľubovala nosiť aj vyťahané svetre, obľúbené ružové okuliare a obrovské kabáty zo sekáču. Mala by veľa snov, ale problém by bol v tom, že jediný, kto by ju počúval by bol jej najobľúbenejší šedý kocúr.

coat - f&f
handbag - mango
sweater - kik
scarf - mango
boots - deichmann


Druhá osoba je vášnivý fashion guru, ktorý zbožňuje minimalistický čierno-bielo-šedý štýl. Chce žiť vo veľkom mezonitovom byte niekde v zahraničí. V byte musí byť samozrejme všetko biele s náznakmi medenej a čiernej farby. Kaktusy a chlpaté koberce by sa objavovali na každom mieste. Cestovanie je jej snom, veď už bola skoro všade. Na blog by písala o svojich nových kúskov, radila by ostatným a zanechávala by všade upravované fotografie jej oblečenej postavy. Nechce, aby vyzerala len figurína na oblečenie, rada by aj zmenila svet (možno aspoň ten jej). O všetkom by písala a všetko by fotila. Avšak jej názory by občas ostávali iba v jej hlave bez toho, aby si to uvedomovala. Všade bola milá a pozorná, smiala sa na každom vtipe, nemohla si dovoliť byť podráždená. Dokonalá v každom prípade - trochu choroba že? Myslela by si, že jej život je perfektný, ale neskôr by zistila, že v ňom práve stratila všetky svoje priority a hodnoty. 

Trochu ma mrzí, že oba príbehy skončili tak pesimisticky (ale aspoň máte predstavu ako by to vyzeralo, keby som písala knihu alebo točila film - veď šťastné konce sú tak predvídateľné, tak prečo ich všetci chceme?). Je v tom háčik, to áno. Ani jeden z týchto príbehov nemôže byť perfektný, pretože sú to len dve časti mňa, dve posadnuté časti mňa. A ja sa každým dňom snažím vymyslieť ako ich prepojiť tak, aby som dokázala oboje. Aby som bola šťastná a nebála sa urobiť to všetko, po čom túžim, ale zároveň, aby ľudia mohli počúvať to, čo si myslím. Nie všetci chápu a nie každý môže byť pochopení, ale aj keď som vekom dospelá, stále sa hľadám a myslím, že človek nikdy neprestane. Dúfam, že sa mi podarí prepojiť svoje "osobnosti", svoje malé postavičky tak, aby som si pri koncových titulkách mohla zatlieskať a vyroniť slzu hrdého uznania.

13 komentárov:

  1. ja to v tvojom prípade vidím úplne dokonalo. Introvertka, ktorá ale miluje svoj veľký mezonetový byt niekde v zahraničí (napríklad vo Švédsku). Svoj čas rada trávi práve v ňom a čítaním a premietaním tých najlepších kúskov umenia kinematografie. Ale keď vyjde von, na verejnosť, odhalí svoj šiesty zmysel - módu. Má blog, na ktorom sa nebráni zdieľať svoje módne kúsky, tak živo upravené ako tie vyššie v článku. Ale ak by práve na módu nemala chuť, zdelila by svoje pocity z najnovšie prečítanej knihy alebo pozretého filmu. Samozrejme, fotky z miest, ktoré navštívila nesmú chýbať. Všetko sa dá, len si treba nájsť určitý prienik v týchto dvoch svetoch. Určite tam je nejaký malý náznak a ak chceš tak sa ho chyť. Ak to aj teraz nejde, nevadí, veď máš pred sebou celý život. Ako ľudia máme bohovskú výhodu byť človekom, ktorým chceme byť kedykoľvek nás napadne. Ovládať toto je umenie, ale určite sa to dá :) Viem, lebo ja to akosi kombinujem. Na oko extrovert, milujem spoločnosť a viem baviť ľudí, no samota musí mať v mojom prežívaní priestor. Preto o sebe nerada hovorím ako o introvertovi a ako o extrovertovi. Z psychologického hľadiska sa aj tak v človeku nachádzajú charakteristiky typické pre oboje a v kľúčových situáciách sa prejaví tá dominantná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Perfektní outfit, ale ještě víc článek. Můžu tě s radostí ujistit, že rozhodně nejsi sama. Já bych si ty dva příběhy možná pozměnila, ale jen malinko. Nedokáži říct, jestli jsem introvert nebo extrovert, v jednu chvíli se cítím na to, pak zase na to druhé. Já zase poslední dobou pořád přemýšlím, jestli se cítím šťastná, že nechci mrhat časem, jestli dělám dost pro ostatní, pro sebe, pro svoji budoucnost. Neustále o tom přemýšlím nebo se v tom vrtám. Ale tak to asi je, prostě si na to musíme touhle cestou přijít. Snad. A musím souhlasit, že člověk se vytváří a mění po celý život, a přeji ti, ať se ti povede, být ten člověk, jaký chceš a ať jsi hlavně šťastná. Věřím, že to půjde :)
    Young, wild and free

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvelý článok, ja to mám zase naopak, čo sa týka budúcnosti ešte síce netuším aká bude, no vidím sa úplne inde než ostatní. Všetci len rozmýšľajú nad tým, aké povolanie si vyberú, aby si zarobili slušné peniaze, ja sa naopak vidím s rodinou a deťmi, aj keď tomu veľmi nerozumiem, pretože nemám ani štipku trpezlivosti a deti nie sú mojou silnou stránkou, proste predstavu o vysokej škole a práci úplne preskakujem. Ja som skôr extrovert potrebujem okolo seba ľudí, pretože toho často veľa narozprávam, ale akonáhle od tých ľudí odídem zavriem sa do izby na zvyšok dňa, pričom potrebujem úplny kľud a ticho. Zvláštne, ako sme všetci iní.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Si kočka, páči sa mi tvoj nápadno-nenápadný štýl, máš v sebe niečo čo dokáže očariť :) Budem rada sledovať tvoj blog a inšpirovať sa od teba :) Vzájomné sledovanie?

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Umíš tak hezky zaznamenat svoje pocity. Myslím, že všichni přemýšliví lidé v sobě vedou takové boje - mezi tím asociálním a společenským já. Podle mě je to užitečné, může tě to posunout blíž ke spokojenosti obou stran.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super napsaný článek, asi to mám tak nějak podobně, i když u mě jasně vede ta první osoba, druhou si dokážu vykompenzovat hezkými fotkami a tím, že takových holek, co všechno fotí, je tolik + 3/4 věcí z toho je lež -_- to se asi nedá jen tak lusknutím prstu napravit... :) Jinak super outfit!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Rozdvojenou osobnost mám taky, neboj nejsi v tom sama :))

    Viz: http://bloggopis.blogspot.cz/2015/12/holka-jednadvacatyho-stoleti.html

    (promiň za reklamu, je to k tématu :D )

    A outfit skvělý!

    Janina

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc hezky napsané. :) On se dá vždycky najít nějaký kompromis, akorát si musíš vytvořit priority. Jinak super brýle. :)

    STYLE WITHOUT LIMITS

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ani náhodou nie si sama. Lebo ja v sebe vidím dokonca tri osobnosti :D
    Tá prvá býva v anglickom Brightone - v prímorskom mestečku neďaleko Londýna -, v malom byte, ktorý by niekto označil za škatuľu od topánok, ale pre ňu je to viac ako dosť. Celý si ho zariadila sama - vo viac-menej bielej a čiernej farbe - a zmestí sa jej tam akurát posteľ, malá kuchynka, kúpeľňa so starou vaňou, gauč a obrovská knižnica preplnená knihami z antikvariátu a kaktusmi. Všade chodí na bicykli, je veganka a večery trávi v malej kaviarni, kde ju už natoľko poznajú, že vždy, keď vojde, tak jej rovno na stôl prinesú obľúbený zelený čaj, a zatiaľ čo ona v rohu vyťukáva články plné nielen outfitov, ale aj zdravých receptov a nápadov či tipov.

    Ďalšia osoba býva v slnečnom LA. Nenechala zahodiť svoj sen a vrátila sa naspäť k milovanému herectvu. Síce zatiaľ hrá len vedľajšie úlohy, no aj tak žije život, o ktorom snívala už ako malá. Býva vo veľkom dome s bazénom so svojimi najlepšími kamarátkami, blízko piesočnej pláže, kde trávi väčšinu svojho času spolu s priateľmi, s ktorými natáča jeden z najúspešnejších seriálov po celom svete, no nedá dopustiť na chvíle, kedy sú všetky tri v obývačke na gauči medzi vankúšmi a dekami, s kakaom a popcornom v ruke a vymieňajú si zážitky z celého dňa.

    Posledná býva... niekde pri lese. V prírode. Kdesi na samote. V malom dome, len ona, jej priateľ a zopár domácich zvierat. Jej najobľúbenejšie miesto je neďaleká lúka, kde zabehne vždy, keď už nemá inšpiráciu, no tiež je to to najlepšie miesto na písanie románov, ktoré sú preložené do jazykov, o ktorých predtým ani nepočula. Raňajkuje vždy vonku s priateľom na deke, užívajúc si ranné slnko a čerstvý vzduch. Konečne sa naučila vidieť krásu v každej jednej drobnosti, teší sa na každý jeden deň, číta od východu až po západ slnka - teda mimo chvíľ, kedy dáva svoje myšlienky na papier.

    Aj ja sa snažím nájsť nejakú strednú cestu medzi nimi, no tiež im nechávam voľný priebeh. Ak by sa ma niekto spýtal tri roky dozadu, kde sa vidím, tak asi by som povedala "zubárka". A pozri, kam si teraz idem dávať prihlášky. Takže uvidím, kam ma vietor zavedie a verím, že tak budem šťastná - a možno sa nesplní ani jedna z týchto mojich "predstáv" :D

    Keďže štýl máme viac-menej rovnaký, obliekla by som si ako každý jeden kúsok, tak i celý tento outfit - vieš, že ten kabát zbožňujem a závidím, topánky a kabelku máme podobné :D
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ty tvoje brýle prostě zbožnuji!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Já těch osobností mám víc ale nejvíc mezi sebou bojuje introvert a extrovert. Nevím, co jsem. Jsem zmatená. Máš neuvěřitelně skvělej styl. Sakra!
    Prolhaná Mrcha

    OdpovedaťOdstrániť
  12. mas super okuliare :)
    www.donnaiveh.com

    OdpovedaťOdstrániť

OXFORD © 2017
Theme by Blogs & Lattes

HORE